Website Signs

Sunday, August 8, 2010

PELIK TAPI BENAR


Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada semua.. diharap sihat sejahtera lah hendaknya.. aminn.. okey hari ni baru lah berpeluang nak update blog ni.. cdeyh act tak tahu nak post pasal ape.. lama pikir akhirnya dapat juga idea nak tulis pasal ap.. dalam sedar atau tidak act skg ni kes ‘les’ or ‘gay’ sudah terbiasa dalam kalangan remaja masa kini.. Tetapi kenapa masyarakat memandang enteng terhadap masalah gejala sosial sebegini.. hal ini lah yg seolah olah makin menggalakkan mereka meneruskan aktiviti jijik ini dan membiarkan hal ini berleluasa dan meningkat dari hari ke hari.. betapa sedihnya rasa melihat mereka beraksi bagaikan sepasang kekasih sedangkan mereka adalah dari spesis yg sama.. (perempuan sesama perempuan atau lelaki sesama lelaki)



Pernah tak kita fikir apa faktor mereka terjebak ke dalam gejala negatif ni.. rasa2 nya ada banyak faktor yg kita boleh kaitkan.. antaranya mungkin ada dalam kalangan mereka yang patah hati dengan pasangan mereka yang sebelum2 ini dan meluahkn segala kedukaan kepada temannya.. dan mungkin mengganggap temannya lebih memahami perasaannya dan lebih caring dari ex mereka yg sebelum ni.. jadi mereka ni merasa kasih syg yg secukupnya dr teman nya dan perasaan sayang tadi akhirnya bertukar jadi cinta tanpa disedari.. maka bermulalah hubungan terlarang sebegini.. nauzubillah..
Cukuplah sekadar kita mempunyai hubungan spesial sebagai kawan baik atau teman akrab, tak lebih dari itu.. betol2 pelik dengan golongan2 ni.. ke mana2 pasti berdua dan beraksi seperti pasangn2 yg lain.. tidur semestinya lah satu katil.. pastu tak tau lah apa jadi.. astaghfirullah.. tak tahu nak ckap camne.. ini semua hasil dari pemerhatian yang dibuat dgn mata kasar aje.. hmm da tak sanggup rasanya setiap kali nak bertembung ngan diorang.. kadang2 mereka pulak yg pandang lain macam kat kite.. knapa ea????? Macam kita pulak yang bersalah.. huh macam2 kan..



Lagi 1 hal mereka sedikit pon tidak rasa malu apabila gelagat mereka disaksikan oleh masyarakat sekeliling.. kadang2 kita yang tengok ni pulak yang rasa malu.. isy2 terok betol kan.. apa yang meyebabkan mereka boleh mempunyai perasaan sebegitu kepada kaum sejenis nya.. kawan2 hindarilah diri kita dari gejala tidak senonoh ini.. mintak simpang la kan.. harap2 kalau yang da terjebak tu cepat2 la kembali ke pangkal jalan..cepat minta ampun dari ALLAH.. bertaubat padaNYA sementara kita masih lagi diberi hidayah olehNYA..
kalau ada yang terbaca entri dan rasa2 ada kaitan dirinya,harap dimaafi.. anggaplah ini hanyalah sekadar pesanan untuk diri sendiri dan teman2 lain yg ku sayangi.. kenapa perlu ada hubungan sejenis sebegini???? Hindarilah diri kita sebelum terjebak.. insyaALLAH..
bersama kita renungkan, sekadar meluahkan apa yg terlintas di hati..
salam ..



4 comments:

L Bro M said...

bertuahlah anda kalau ada minat kat org laki ye =)

danisha qaisara said...

aah sgt2 bertuah sebb dapat laki 2..
sape ea :)

BUJANG SUSAH said...

Salam ramadhan dari saya buat anda sekeluarga moga mendapat keampunan dan keberkatan dari-Nya di bulan penuh rahmat ini

danisha qaisara said...

salam ramdhan juga buat anda.insya allah. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...